Dalış NoktalarıDalış YazılarıHakan AydınkaptanKöşe YazılarıSeyahatYaşam

Malta – 4

Üc gün sonu kursiyerimde yanimda. Tekne ile cikiyoruz. Ilk duragimiz Blue Lagoon. Bu bölge iki dalisada olanak taniyan cok rahat bir bölge. Ben kursun acik deniz dalislarini tamamliyorum, kursuda böylece bitiriyoruz. Sonraki günler ögrencim normal dalislara cikiyor bizlerle. Gelmeden önce böyle bir karar aldigindan dalmayi cabucak ögreniyor.

Malta’daki dalis bölgeleri gercekten güzel, her seviyedeki dalici icin uygun bir bölge var.

Benim bu bölgeler icinde cok begenerek daldigim noktalar diye bir ayrim yapamiyorum dogrusu. Yinede Alex CaveImperial Eagleve Um El Faroudiyiydi.

Dalis güzel ama sayili günler cabuk geciyor. Ekip arkadaslarimla iyice kaynasmisdim. Yavas yavas sezon sona eriyordu buradada. Akdenizin ortasindaki bu adada calismak gercekten güzeldi. Bukadar pozitifin yaninda eksilerinde bahsetmeden gecemeyecegim.

Malta TC. vatandaslarina vize uyguluyor. Gidis dönüs biletinizi alarak adaya gitmeniz gerekiyor. Otel rezervasyonunuzun veya acentanizin olmasi gerekiyor. Gitmeden onbes gün önce Malta konsolosluguna vize icin basvuru yamaniz lazim yanit olumlu olursa gelen vize kagidinizla beraber hava alanindan vize aliyorsunuz. Benim organizasyonum calistigim okul tarafindan yapildigi icin sansliydim ve kendilerine tekrar tesekkür ediyorum.

Vize konusunda gercekten cok ciddiler. EU olmayan bu kücük ada yönetimi Alman vatandasi olan is arkadaslarima bile üc ay adada kalma izni veriyor, üc ay sonu yaklasik 2,5 saat feribot ile Italya’ya cikip dönüyorsunuz. Bunun disinda ada halki tipik Akdenizli cana yakin ve sicak.

Dedimya benim dönüs günüm yaklasiyor. Önce Ilze’yi ugurluyoruz. Bir hafta sonra sira bende biliyorum…

Lothar bana bir süpriz yapiyor gitmeme iki gün kala özel bir dalis ayarlamis. Normalde dalis okullarinin dalis plani disinda buharli bir gemi batigi. Batik 46m’de ve acik suda. Her sey hazir yola cikiyoruz yaklasik iki saat deniz yolculugu kaptan Sam bagiriyor buldum buldum. Gercektende deep sounder batigi gösteriyor, hemen klavuz halati ve samandirayi birakiyoruz. Dalis planimizda deko yok. Yinede tedbiri elden birakmamak lazim deko tüpünün birini klavuz halata digerini teknenin altina birakiyoruz. Dört kisiyiz, Lothar benim partnerim. Güzel ve adadaki bu son dalisimdan sonra dönüyoruz.
Aksam veda partisi var. Durun daha iki günüm var diye cikisiyorum, beraber yemekteyiz neseli ve bol kahkahali bir sohbet ile geceyi noktaliyoruz.

Sabah mesai saatinde okulda ekiple beraber hazirim, Lothar bugün serbest oldugumu söylesede canim eve gitmek istemiyor. Ben beraber okulda kaliyorum digerleri dalisa cikiyor. Kis icin biraz konusuyoruz. Her subat ayi Düsseldorf’da yapilan Botshow’da bulusmaya karar veriyoruz.

Aksam valizlerimi topluyor ve herkesle vedalasiyorum. Sabah saat 00:05 hava alaninda olmam lazim. Erkenden yatiyorum ama uyuyamiyorum. Sabah Uwe beni hava alanina birakiyor. Geldigim günü hatirliyorum…

Zaman gercekten cabucak geciyor. Herseyin yer degistirdigi gibi zamanla bizde yer degistiriyoruz. Tekrar Almanya’dayim soguk ve puslu bir hava. Türkiye’ye dönüs hazirliklari ve dönüs.

Kisin tekrar Almanya’dayim. Bootshow’da sözlestigimiz gibi bulusuyoruz. Burada beni yine bir süpriz bekliyor. Beraber calistigim okul Akdenizde 2003 yilinin 2. dalis okulu secilmis bu secimi Alman dalis dergisi Tauchen yapiyor.

Tekrar bir araya gelmenin verdigi mutlulukla bol bol gülüyoruz. Bootshow boyunca beraberiz.

Onlar tekrar Malta’ya döndüler. Ben bu yazimi Almanya’dan yaziyorum. Bir sonraki seferde hangi dalis bölgesinde ve hangi denizde olurum bilmiyorum.

Derin mavilerde bulusmak ümidiyle.