Ahmet DavranDeniz YazılarıKöşe YazılarıSeyahatSeyir DefteriYaşam

Kuşadası – Kenya – 1

Sevgili dostlar merhaba,

Kuşadası’ndan 2 Temmuz 2002’de başladığımız seyahatimizin ilk etabını 10 Ekim’de Kenya’nın Kilifi koyunda tamamladık. 5654 deniz mili dümen suyumuzda kaldı.

Kuşadası’ndan çıkıp; Gümüşlük, Bodrum, Symi, Marmaris, Göbün, Meğisti, Kaş ve Finike olarak kıyılarımızda günlük seyirler yaptık. Finike’den Kıbrıs rum kesiminde Paphos-Baf’a geçtik.

Port Said ve Süveyş Kanalı (Marlboro Channel–bahşiş olarak dağıtılan sigaralardan dolayı bu isimle anılıyor) sorunsuz geçildi.

Kızıldeniz’deydik artık; dar, sığ, gemi trafiği ve petrol platformları ile dolu olan Süvyeş Körfezi’ni iki hamlede geçtik. Rüzgar kuzeybatıdan geceleri kuvvetli esti; Marsa-Telemet’ de demirledik. El Gouna, Abu Tig marinada 4 gün geçirdik; su, mazot ve kısmen kumanya takviyesi yaptık. Hurghada, buradan otobüs ile 40 dakika.

Marina dışında hemen reef’ler var, burada Kızıldeniz’in renkli su altı dünyası ile tanıştık. Ras Abu Soma, Marsa Mubarek ve Ras Banas (Foul Bay) Mısır’daki diğer demir yerlerimiz oldu.

Sudan’ı atlayıp durmaksızın 685 mili 4 günde tamamlayıp Eritrea’nın Massawa limanında Haile Selasiye’nin harabe olmuş köşkü önüne demirledik. 3. gün limanda demirdeyken senede 1 yada 2 kere olan kum fırtınasını, Khamsin rüzgarı eşliğinde yaşadım, telaştan tek bir kare fotoğraf çekemedim. Klimasız otobüs ile 45 derece sıcakta 6 saati bulan yolu göze alamadığım için, başkent Asmara başka bir zaman diliminde ziyaret edilmek üzere hafızaya alındı.

Aqua Fresh’ten içme suyu stoğu yaptık, depoları tankerin getirdiği su ile doldurduk. Massawa’dan 33 mil mesafedeki Shumma adasına geçtik, Mitsiwa kanalı ortasında Dahlak adalar grubuna ait.

Sualtında günlerce kalabilirim her bir mercanı ve balığı yakından tanımak için, maalesef zamanımız az, gitmek zorundayız.

Kısa seyirlerle Dahleid ve Anfile Bay’de demirleyip Eritrea’yı bitirmek üzere 184 mil uzaktaki Asab limanına geçiyoruz. Zamanın durduğu, ya da bir filmin kareleri içinde dolaşıyor hissine kapılıyorsunuz bu ülkede; hele Asab, ölü liman. Bulabildiklerimizle yetinip kumanya, su ve mazotu yükleyip iki gün sonra ayrılıyoruz. Rotamız Oman-Salalah; bir haftalık yolumuz var.

İlk günün akşamı Bab el Mendeb’i geçip Kızıldenizi arkamızda bıraktık. Aden körfezindeyiz. Frişka bir kuzeybatı ile gemi trafiğinin içindeyiz.

Yemen sahillerinden oldukça açık geçiyoruz. Korsanlık olaylarının sıkça rastlandığı riskli denizlerdeyiz. Yolu uzatmamızın tek nedenide bu zaten.