Ahmet DavranDeniz YazılarıKöşe YazılarıSeyahatSeyir DefteriYaşam

Kuşadası – Kenya – 2

Sevgili dostlar merhaba,

Kılavuz kitaplar ve internet sitelerindeki korsanlarla ilgili ikazları ciddi şekilde dikkate alıp; 40, 50 ve daha fazla deniz mili mesafeyi Yemen sahili ile aramızda bırakıp, OmanSultanlığının limanı Salalah’a dümen tutuyoruz.

Mukalla açıkları korsanları ile dillerde. Rüzgar az, motor yelken seyrinde, üçer saatlik vardiyalarla nöbetteyiz.

Otopilot arada greve girip işi bırakıyor dümeni biz devralıyoruz.Mürettebat: Horst (tekne sahibi), ben ve gönüllü tayfa Andrey.

Tekne 1989 model Hallberg-Rassy 352, 10,5 metre, adıMeridian. Bazen 3 kişi için bile dar gelebiliyor. Kızıldeniz’deki sıcak burada pek yok, akşamları rutubet ve serin olmaya başladı.

Deniz üzerinde yüzen, kızıl-kahve renkli yengeçlere rastlıyoruz, suda yüzmekteler o kadar açıkta ve derinde! Teknenin arkasındaki sırtı oltasına 10 kiloluk bir dorado takılıyor, Kızıldeniz’de yakaladığımızbarakudalardan daha büyük; buz dolabımızda bozuk olduğundan hayvanı ziyan etmemek için fotoğrafını çekip geldiği yere gönderiyoruz…

Teknede uzun yolda yemek saatimiz üç ile altı arasında değişebiliyor, mutlaka bir öğünsıcak yemek yiyoruz. Su stoğumuzu da idareli kullanıyoruz, zira su yapıcımız yok.

Eritrea’dan ayrıldıktan dördüncü günün akşamı motorun hararet ikaz alarmı acıklı bir şekilde ötüyor. Tatlı su devridaim pompası sizlere ömür!3 gün kalan rüzgarla, sadece genoa ile, akıntınında yardımı ile sürüklenerek Salalah limanına ulaşıyoruz, sahil güvenlik botu tarafından yedeklenerek limana bağlanıyoruz. 833 mil yol yapmışız.