Ahmet DavranDeniz YazılarıKöşe YazılarıSeyahatSeyir DefteriYaşam

Kuşadası – Kenya – 4

Dostlar, yeniden merhaba,

Muson’lar demiştik; yani mevsim, şimdi Kıble ve Lodos’tan esenlerin mevsimi ve bizim gitmek istediğimiz yerde tam orada. Salalah’tayız ve gideceğimiz yer Kenya sahilinde, Kilifi. Haritalara bakınca dudağımızı büküp, başımızı düşünceli bir şekilde sallıyoruz. Bu mevsimde buradan doğuya doğru Cochin’e (Hindistan) veya Maldiv’lere geçmek sorun değil. Fakat güneye inmek nasıl olacak?

Bu gün 25 Ağustos, sabah limanda garip bir kalabalık ve hareket var, amatör balıkçı teknesi 4 kişi ile kaybolmuş. Helikopterle havadan ve botlarla denizde aramalar fayda vermiyor. İki gündür zaten dışardaki dalganın soluganında, içeride tekneyi nasıl zaptedeceğimizi bilemedik. 3 gün sonra sadece bir kişinin cesedi 35 mil açıkta bulunuyor, nahoş bir olay.

Hava durumunu Almanya’dan telefon ile direk; bu bölgeden geçen gemilerden gelen verileri bize ileten bir kuruluştan alıyoruz. Yola çıkmayı planlarken 7-8 kuvvet SW rüzgar ve 5 metre dalgayı beğenmediğimiz için kalıyoruz. Buraların kışıda bu işte. Sabahları spray şeklinde bir yağış oluyor, sis adeta. Şehre indiğimde internetten weatheronline’dan hava durumu kontrolü yapıyorum. Seycheller üzerinde durum karışık, çıkmadığımız hayrımıza oldu herhalde.

Hakan kaptan ve tayfaları, “Osman Reis 2” teknesi ile ton avlamak için buralara kadar inmişler, buradan Muskat tarafına gidecekler. Bizden birkaç gün önce gelmişler, Bab el Mendeb’de, Perim adası civarında korsanlar tekneyi yakın yollu takibe almışlar ama teknede çok personel olduğundan cesaret edememişler çıkmaya. Bazı tamir işlerini yoluna koyup ertesi gün yola çıktılar.

Bazı günler port residence denen yerdeki restoran ve bara gittik, Amerikanvari atmosferi ve fiyatları bize pek uymadı. Onun haricinde liman girişinin biraz dışında Hindistan’ın Kerala bölgesinden gelme restorancının biryanileri, masalaları daha cazipti. Oman’da inanılmaz çok hintli var ve istisnasız hepsi Kerala’dan.

lave olarak 265 litre mazotu değişik bidonlara taksim edip güverte üstünde ve kıçta deli bağlar gibi bağlıyorum. Rüzgarsız kalmakta var bu denizlerde. Kumanya, içme ve kullanma su stoklarımızda tamamlandı artık hazırız. 3 Eylül sabahı erkenden Salalah’tan ayrılıyoruz.

İstikamet arzumuz Kenya, Lamu; rüzgar ve akıntıyı yenemezsek Seychel’ler opsiyonel olarak haritamızda bize göz kırpıyor. Sokotra kabusunu yaşamamak için 100 mil doğusundan geçeceğiz. 204 mil yol gitmişken, Horst tesadüfen baktığı hararet göstergesinin yükseldiğini görüyor. Yine aynı problemle başbaşayız, tatlısu devridaimi. Çaresiz geri dönmek zorundayız. Allahtan rüzgar bizden yana. 5 eylül gecesi Salalah limanına, daha önceki arızada aklımıza gelmeyen geçici çözümle; motor soğutma sistemine tesisat suyunu bağlayıp, kendi motorumuzla giriyor ve bağlanıyoruz. 408 mil yol yaptık ama yine aynı yerdeyiz. Moraller hoş değil elbet.

Ertesi gün durum değerlendirmeleri yapıyoruz. Zaman açısından Horst ve Andrey biraz zordalar. Andrey pasaportunun yenilenmesi açısından ve hemde pes ettiğinden buradan ayrılmaya karar veriyor.

Horst da Berlin’deki Güney Afrika konsolosluğunda oturma müsaadesi için görüşmeye çağrılıyor. 11 Eylülde Horst, Almanya’ya; ertesi günde Andrey Güney Afrika’ya gidiyorlar. Bende Meridian’la başbaşa kalıyorum. Uzun seyahatlerin cilveleri ve her işte bir hayır vardır deyip teselli buluyorum.

Liman Raysut’ta, şehir 8-10 km doğuda, ulaşım taxi ile. Ancak dikkat, kapıdaki tarife uçuk tabii–Salalah 8 Riyal, ama 2 Riyale hepsi razı (1 USD = 0.380 Riyal). Biz gidişlerde hep otostop yaptık.